Sensiz 15 Yıl



BİR BALIK BİR LOKMA EKMEK *
H. Zekâi Yiğitler

I.

Bir balık, bir lokma ekmek
Ağa takılmış elleri
Düşüyor, sallanıyor usulca
Gözleri binlerce yıldız
Bir balık, bir lokma ekmek
Oltaya dokununca birazdan
Ölmek.

II.

Karanlıklar ortasında bir gölüm
Mavileri çağırıyorum, gelmiyor,
Kayıyor avuçlanmdan terli bir soluk
Bir balık, bir lokma ekmek
Beni bu açlığım, güzelliğini
En güzel mavilerde akşam olunca
Beni bu çaresizliğim yenecek.

III.

Akşamı zor buluyorum, çocuklar ağlıyorlar
Oltam tepeden tırnağa dökülüyor, titriyor
Götürmesem, almasam, denizlerden nasibimi
Bir balık, bir lokma ekmek
Kahrımdan sızlıyor şakak kemiklerim
Yumsam gözlerimi
Binlerce yangın bulutu dökülecek.

IV.

Balıkların suçu yoktu, suçsuzdular
Suda bir el geziniyordu, usulca
Çizmeleri hep delinmiş bir adam götürdü beni
Bir balık, bir lokma ekmek
Adamın suçu yoktu, yalnızdı, ağlamıyordu
Suya doğranmış bir dilim
Çocuklar sofrada... Balığın suçu yoktu, oltada
Adamın suçu yoktu, ortada
Bir lokma, bir balık-ekmek.


* Şairin Ağustos 2019'da çıkacak Bütün Şiirleri Cilt 1 kitabından.